Home O škole Výlet do Velké Británie
Výlet do Velké Británie PDF Print E-mail
Written by Marie Baslerová
Wednesday, 22 May 2019 13:07
There are no translations available.

Náš výlet do Velké Británie začal 11. 5. 2019 v pravé poledne. Všichni jsme se sešli u zámku v Rudě nad Moravou, kde na nás čekal autobus. Rozloučili jsme se s rodiči, naložili kufry, zkontrolovali pasy a vyjeli.

Cesta to byla dlouhá. Naštěstí jsme si trochu zkrátili čas třetím dílem filmu Harryho Pottera. Po celou dobu cesty jsme pravidelně dělali přestávky, abychom se alespoň trochu protáhli. Na jedné z nich jsme dokonce naložili našeho průvodce, to bylo ve Francii.

Na hranice s Francií a Anglií jsme dorazili brzy ráno, sotva začalo svítat. Právě tam nás čekala pasová kontrola, která většinou zahrnovala i několik otázek, na něž jsme museli odpovědět.

Z přístaviště jsme trajektem vyjeli při východu slunce. Voda kolem nás byla až pozoruhodně klidná. Už z dálky byly vidět břehy Anglie.

Asi po hodině plavby jsme se opět dostali na pevninu, kde nás uvítal ruch přístavu.
Autobus nás dovezl až k O2 aréně. Tam jsme nastoupili na autobus, ten se ale v mnohém lišil od těch "našich" autobusů. Byl červený a dvoupatrový. Většina z nás obsadila vyšší patro, a musíme uznat, že to byl velice zajímavý zážitek.

Na jedné ze zastávek jsme vystoupili a zamířili k prvním památkám z našeho seznamu. Tou byla například  Trafalgar Square, National Gallery a Westminster Abbey. Po krátkém rozchodu jsme pokračovali návštěvou Buekingham Palace, Leicester Square, Piccadily Circus a China Town. Kolem pozdního poledne jsme ještě navšítvili London Eye, z něhož byl krásný výhled po celém okolí. Večer nás čekalo první setkání s našimi rodinami.

Další den jsme vybaveni svačinou a obědem odjeli do méně rušného města-Windsor. Zde se nachází kromě Etonu i Windsorský hrad. Odpoledne jsme navštívili Warner Bros.Studia, míst, kde se natáčel Harry Potter. Vystaveny tam byly různé kostýmy i budovy. Ve večerních hodinách jsme se vrátili do rodin.

Čtrvtý den byl také poslední den v Londýně. Ráno jsme se s rodinami rozloučili a vydali se na návštěvu dalších památek. Prošli jsme Greenwich park, nultý poledník a National Maritime Museum. Poté nás loď přepravila k Tower of London. Tam pod přísným dozorem vystavují korunovační klenoty. Asi kolem druhé hodiny odpolední jsme vyrazili po břehu Temže k St. Paul Cathedral.

Při posledním rozchodu v Anglii jsme si nakoupili jídlo na cestu a vyrazili jsme zpět. Tentokrát náš autobus nebyl naložen na trajekt, ale do vlaku, který nás vezl pod celým kanálem La Manche. Při přejíždění hranic nás žádná pasová kontrola nečekala, a tak jsme mohli nerušeně a jen s krátkými zastávkami dojet zpět do České republiky.