Home Classes IV. A
2015A

Třídní učitel Mgr. et Mgr. Luboš Bližňák.

Rozvrh hodin.



Vysoké napětí na dopravním hřišti PDF Print E-mail
Written by Luboš Bližňák   
Friday, 12 April 2019 15:02
There are no translations available.

Úterý 9. dubna. Den "D". Začíná výprava žáků čtvrté třídy na dopravní hřiště. Dnes se nejede za zábavou či za nezávazným učením. Dnes půjde takřka o všechno – půjde o „řidičák" na jízdní kolo!

Děti byly připravené, trénovaly předem dopravní předpisy s paní učitelkou Krestovou.

Závažnost nadcházejících hodin si brzy uvědomil i řidič autobusu, když mu děti „pomáhaly“ s určováním dopravních značek. Hned věděl, že má dát přednost v jízdě, či si mohl oddechnout, když mu bylo sděleno, že se právě pohybuje po hlavní silnici. Byl pod přísnou kontrolou, zda správně zastavil na „stopce" a jestli se právě nesnaží vjet do jednosměrné ulice. Dle žáků všechny požadavky po cestě zdárně splnil a proto mu ani žádné z dětí nechtělo odejmout řidičský průkaz.

Pan řidič si pak mohl zaslouženě odpočinout a děti se naopak pustily do práce. Nejprve si v učebně krátce zopakovaly vědomosti. Následoval test a poté si děti vzaly jízdní kola a byly podrobeny praktickým zkouškám. Napjaté výrazy svědčily o tom, že děti berou dopravní testování velmi vážně.

Instruktoři na závěr vyhodnotili průběh dne, pochválili snahu i znalosti, udělili další cenné rady a kladli dětem na srdce, ať na silnicích dbají na svou bezpečnost. Pan učitel obdržel podepsané „řidičáky", které měl patřičně vyplnit a rozdat absolventům.

A hurá zpátky do autobusu. Řidič na různé dotazy příliš nereagoval, pravděpodobně se na zpáteční cestu vybavil špunty do uší. Pozornost dětí se obrátila na pana učitele.  Otázka: „A kdy už ten řidičák dostaneme?“ postupně zazněla v autobuse celkem  38x.

Druhý den ráno interpelace pokračovaly. A konečně! Děti držely své „řidičáky“ v rukách se stejnou hrdostí, s jakou olympionik přebírá zlatou medaili.

Last Updated on Monday, 15 April 2019 05:15
 
Sněhohrátky PDF Print E-mail
Written by Třídní učitelé 1. stupně   
Tuesday, 15 January 2019 13:29
There are no translations available.

V pátek 11. ledna 2019  žáci prvního stupně nadšeně vyrazili na blízký kopec Puntor a plnými doušky si užívali sněhových radovánek. BobováníDěti byly řádně vybavené zimním oblečením a zejména plastovými klouzadly všech rozměrů a značek. Rozesmátý kopec chvílemi připomínal velké barevné mraveniště. Závodníci se předháněli na bobech, lopatách či talířích. Často brzdili vlastními těly a užívali si válení ve sněhu. A znovu rychle na kopec! Postupem času i těm nejaktivnějším žákům docházely síly. Tak ještě pořádně zkoulovat své učitele a rychle zpátky do teplé školy. Chuť k obědu byla ten den u všech nadprůměrná.
„Paní učitelko, kdy půjdeme znovu bobovat?“

Last Updated on Thursday, 14 February 2019 17:27
 
Dopravní hřiště Mohelnice PDF Print E-mail
Written by Luboš Bližňák   
Thursday, 18 October 2018 19:44
There are no translations available.

Žáci čtvrté třídy a jejich několik spolužáků z pátých tříd se v úterý 16. října v chladném ránu vydali vyhřátým autobusem na dopravní hřiště v Mohelnici. Na hřišti se seznámili se zkušenými lektory, kteří se jim plně věnovali. Potkali se zde také se žáky čtvrté třídy ze základní školy ve Zvoli. Společně se rozdělili na dvě skupiny. Jedna skupina se odebrala do učebny, kde jí byla vysvětlována pravidla silničního provozu a dopravní značky. Žáci mohli shlédnout i velmi dobře natočená krátká videa, kde jim byly ukazovány konkrétní dopravní situace, jejich správná řešení a také, co se může stát, když se pravidla poruší. Děti se živě zapojovaly do diskuze a některé řečnily tak vášnivě, že byly rozehřáté stejně jako kamínka vzadu v místnosti.

Druhá skupina mezitím venku nasedla na kola a učila se, jak se správně rozjet, jak správně odbočit, jak projet křižovatku nebo jednosměrnou ulici a podobně. Děti byly maximálně soustředěné a snažily se seč mohly.

Později se obě skupiny vystřídaly. Z cyklistů se stali pozorní posluchači a zdatní diskutéři a teorií již posílení žáci odhodlaně naskočili na sedla jízdních kol.

Po skončení výuky bylo všem dětem umožněno, aby si řídily různé čtyřkolky, tříkolky nebo koloběžky. Dopravní hřiště rázem připomínalo pražské silnice v dopravní špičce. Děti se dostatečně vyřádily.

Poté už následovalo srdečné rozloučení s ochotným personálem dopravního hřiště a také rozloučení s novými kamarády ze školy ve Zvoli.

Na zpáteční cestě většina žáků vesele štěbetala a sdělovala si prožité dojmy. Několik jedinců, kteří na hřišti nechali všechnu energii, se posilovalo zaslouženým spánkem.

Domnívám se, že na své si později přišli také rodiče, když je doma jejich potomci zkoušeli z pravidel silničního provozu. :-)

Last Updated on Thursday, 18 October 2018 19:56
 
Literární soutěž PDF Print E-mail
Written by Luboš Bližňák   
Monday, 05 November 2018 18:25
There are no translations available.

ZŠ Ruda nad Moravou vyhlásila literární soutěž pro žáky celé školy.

Hlavním cílem soutěže je rozvíjet kreativní myšlení žáků a podpořit vlastní tvorbu žáků.

1. kategorie: 1. – 3. třídy;

2. kategorie: 4. – 5. třídy;

3. kategorie: 6. – 7. třídy;

4. kategorie: 8. – 9. třídy.

Žáci prvního stupně odevzdávají své práce vlastnoručně napsané na linkovaný papír formátu A4.

Žáci druhého stupně odevzdávají své práce zpracované ve Wordu.

Téma: poezie, próza (bajky, pohádky, sci-fi, povídky, úvahy, fejetony, reportáže, rozhovory …)

Vyhlášení soutěže: 1. 11. 2018

Uzávěrka soutěže: 15. 12. 2018

Zodpovídají:

1. stupeň – Mgr. Luboš Bližňák

2. stupeň – Mgr. Marie Baslerová

Na základě výsledků literární soutěže bude vytvořen redakční tým, který bude jednotlivé příspěvky zpracovávat do školního časopisu. Tento školní časopis bude pravidelně vydáván v průběhu školního roku. Ukázkové číslo časopisu již můžete zhlédnout na stránkach školy.

Last Updated on Monday, 26 November 2018 09:50
 
Ukázka slohové práce - třída IV. A PDF Print E-mail
Written by Luboš Bližňák   
Wednesday, 10 October 2018 10:34
There are no translations available.

LUCINKA

autor: K. P.

 

Lucinka byla malá holčička. Na čtvrté narozeniny dostala báječného robota.

Maminka jí zakazovala chodit k babičce, protože babička bydlela daleko v hustém lese. Lucinka ji už neviděla dva roky a tak se rozhodla, že v noci, až všichni usnou, uteče k babičce.

A to také udělala. Vzala si pití a vyrazila. Už pomalu nevěděla, kde je, ale naštěstí najednou uviděla babiččinu chalupu. Lucinka zalezla do stodoly a tam usnula.

Ráno se babička vzbudila a šla nakrmit koně. Ve stodole uviděla svoji vnučku, jak spí na seně s robotem v náručí. Měla radost, ale zároveň i velkou starost, protože byla hodně zima. Rychle Lucinku odnesla do chalupy, uložila ji do postele, přikryla ji dvěma peřinami a šla vařit čaj.

Mezitím se vzbudil děda a povídá: „Můžeš mě, Maruš, vysvětlit, proč nám tady leží nějaká cizí děvenka?“ A pro sebe si ještě zamumlal: „To je dneska mládež, klidně nám vleze až do chalupy.“

„Ale, Pepo, vždyť to je naše vnučka Lucinka!“ řekla babička.

Dědeček měl také obrovskou radost. Když se Lucinka vzbudila, řekl:  „Ahoj, Lucinko, já jsem tak rád, že tě vidím.“

Brzy začal zvonit telefon. Volali rodiče, kteří se o Lucinku báli a věřili, že Lucinka se sama vydala k babičce a dědečkovi. Když zjistili, že tam Lucinka je, hodně si oddechli.

Po obědě šli na procházku hluboko do lesa a Lucinka dokonce našla i jednoho praváka.

Lucinka se potom šťastně vrátila domů a od té doby ji rodiče vodili k babičce častěji.

Last Updated on Wednesday, 10 October 2018 16:44