Home O škole

789 63   Ruda nad Moravou

Telefon: 583 236 330

Fax: 583 236 115

Mail:      This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

IČ: 00852015

Charakteristika školy

Základní škola v Rudě nad Moravou je úplnou základní školou. Je spádovou školou pro děti, které se učí na 2. stupni ZŠ. Spádový region je historicky daný od počátků školství v Rudě nad Moravou. Cílem školy je pracovat tak, aby rodiče, kteří z různých důvodů nemají možnost volby školy, byli přesvědčeni, že i tak bude o jejich dítě ve škole dobře postaráno, že si "vybrali" správně. Školní klub nabízí sportovní, technické a výtvarné vyžití.

Záchranná stanice v Rudě nad Moravou PDF Print E-mail
Thursday, 23 May 2019 07:25
There are no translations available.

V úterý 21. května žáci školní družiny navštívili Záchrannou stanici v Rudě nad Moravou, která je součástí Národní sítě záchranných stanic.

Každoročně se do rukou lidí dostává velké množství zraněných, nemocných nebo jinak handicapovaných volně žijících živočichů. O to, aby mohli být vyléčeni a vráceni do volné přírody, se starají tyto záchranné stanice.

Paní Maixnerová provázela žáky krásnou zahradou a u každé voliéry jim vyprávěla příběh zachráněného zvířete. Žáci zvířátkům donesli drobnosti na přilepšenou.

Všem se zajímavé odpoledne líbilo.

Výlet do Velké Británie PDF Print E-mail
Wednesday, 22 May 2019 13:07
There are no translations available.

Náš výlet do Velké Británie začal 11. 5. 2019 v pravé poledne. Všichni jsme se sešli u zámku v Rudě nad Moravou, kde na nás čekal autobus. Rozloučili jsme se s rodiči, naložili kufry, zkontrolovali pasy a vyjeli.

Cesta to byla dlouhá. Naštěstí jsme si trochu zkrátili čas třetím dílem filmu Harryho Pottera. Po celou dobu cesty jsme pravidelně dělali přestávky, abychom se alespoň trochu protáhli. Na jedné z nich jsme dokonce naložili našeho průvodce, to bylo ve Francii.

Na hranice s Francií a Anglií jsme dorazili brzy ráno, sotva začalo svítat. Právě tam nás čekala pasová kontrola, která většinou zahrnovala i několik otázek, na něž jsme museli odpovědět.

Z přístaviště jsme trajektem vyjeli při východu slunce. Voda kolem nás byla až pozoruhodně klidná. Už z dálky byly vidět břehy Anglie.

Asi po hodině plavby jsme se opět dostali na pevninu, kde nás uvítal ruch přístavu.
Autobus nás dovezl až k O2 aréně. Tam jsme nastoupili na autobus, ten se ale v mnohém lišil od těch "našich" autobusů. Byl červený a dvoupatrový. Většina z nás obsadila vyšší patro, a musíme uznat, že to byl velice zajímavý zážitek.

Na jedné ze zastávek jsme vystoupili a zamířili k prvním památkám z našeho seznamu. Tou byla například  Trafalgar Square, National Gallery a Westminster Abbey. Po krátkém rozchodu jsme pokračovali návštěvou Buckinghamského Paláce, Leicester Square, Piccadily Circus a China Town. Kolem pozdního poledne jsme ještě navšítvili London Eye, z něhož byl krásný výhled po celém okolí. Večer nás čekalo první setkání s našimi rodinami.

Další den jsme vybaveni svačinou a obědem odjeli do méně rušného města-Winsdor. Zde se nachází kromě Etonu i Winsdorský hrad. Odpoledne jsme navštívili Warner Bros Studia, míst, kde se natáčel Harry Potter. Vystaveny tam byly různé kostýmy i budovy. Ve večerních hodinách jsme se vrátili do rodin.

Čtrvtý den byl také poslední den v Londýně. Ráno jsme se s rodinami rozloučili a vydali se na návštěvu dalších památek. Prošli jsme Greenwich park, nultý poledník a National Maritime Museum. Poté nás loď přepravila k Tower of London. Tam pod přísným dozorem vystavují korunovační klenoty. Asi kolem druhé hodiny odpolední jsme vyrazili po břehu Temže k St. Paul Cathedral.

Při posledním rozchodu v Anglii jsme si nakoupili jídlo na cestu a vyrazili jsme zpět. Tentokrát náš autobus nebyl naložen na trajekt, ale do vlaku, který nás vezl pod celým kanálem La Manche. Při přejíždění hranic nás žádná pasová kontrola nečekala, a tak jsme mohli nerušeně a jen s krátkými zastávkami dojet zpět do České republiky.

Eliška Makáňová, Veronika Havlíčková

LITERÁRNÍ EXKURZE DO PŘEROVA PDF Print E-mail
Monday, 06 May 2019 09:29
There are no translations available.

Ocitli jsme se v 17. století, v době Jana Ámose Komenského. Seděli jsme ve starých třídách, pozorně naslouchali výkladu a někteří z nás si vyzkoušeli třeba klečení na hrachu.

3. 5. 2019 jel 7. ročník na literární exkurzi do Přerova. Vyjeli jsme v 8 hodin ráno od zámku a měli namířeno do Muzea Jana Ámose Komenského.

Prošli jsme 3 třídy z různých období. Poté jsme si prohlédli výstavu Máj s Karlem Hynkem Máchou. A do třetice jsme se vydali za první manželkou Jana Ámose Komenského, která nás seznámila s životem svého muže.

Po cestě zpátky jsme se stavili v Glóbusu, kam jsme se všichni moc těšili. Odpoledne jsme se vrátili zpátky k zámku, a tímto naše exkurze bohužel končí.

K. Krumpová, 7. A

Maxipes Fík PDF Print E-mail
Written by Marie Matysová
Monday, 29 April 2019 09:44
There are no translations available.

Dne 26. 4. 2019 měli žáci možnost shlédnout divadelní představení „Maxipes Fík“ v KD Zábřeh.

Maxipes Fík během hodinového představení zažil mnohá dobrodružství. Procestoval svět, stal se kapitánem na lodi, setkal se s Eskymákem i s domorodcem z Afriky. Po dlouhé cestě plné zážitků se vrátil domů za Ájou.

I my jsme se z divadla vrátili plni pozitivních dojmů.

Barevný týden PDF Print E-mail
Written by Marie Matysová
Wednesday, 17 April 2019 13:47
There are no translations available.

Žáci 1. - 4. třídy si před Velikonocemi prožili barevné dny. Pondělí bylo v odstínu zelené barvy, úterý bylo modré a středa byla červená. Vše navazovalo na tradice Velikonoc. Žáci byli nadšeni, jak se všichni dokázali sjednotit a jak krásně vypadali, když byli oblečeni do stejně barevného oblečení.