Home Projekty
Projekty


Den stromů PDF Tisk Email
Napsal uživatel Eva Wolfová   
Pátek, 23 Říjen 2015 09:28

Úterní vyučování na 1. i 2. stupni bylo inspirováno stromy. Učitelé i žáci se věnovali stromům celého světa. Připomněli si tím Den stromů, který každoročně připadá na 20. října. Téma stromu se objevovalo nejen v tradičním procvičování učiva v jednotlivých ročnících, ale v mnohých vyučovacích hodinách získali žáci nové informace a zkoušeli nové věci: proč se listy na podzim barví do oranžova, červena, žluta? V českém jazyce se pokusili skládat básně na témata inspirovaná stromy a přírodou. Anglický jazyk byl zaměřen na získání nové slovní zásoby s lesní tematikou. Výtvarná výchova zaměstnala děti použitím netradičních materiálů, které pocházely z našich stromů, …….

Eva Wolfová

 

Aktualizováno Neděle, 31 Leden 2016 21:45
 
Na druhé straně katedry PDF Tisk Email
Napsal uživatel Marie Baslerová   
Úterý, 05 Květen 2015 11:23

V prvním květnovém týdnu od 5. 5. do 6. 5. 2015 se 8 žáků z 9.A rozhodlo vyzkoušet roli učitele. Po přípravě a konzultace s  vyučujícími na 1. st. předstoupili před třídy 3.A, 3.B a 4.A. Zvládli nejenom výuku JČ, M, PRV, ale i hodiny AJ. Frontální výuka byla doplněna křížovkami, doplňovačkami a pracovními listy. Žáci prvního stupně reagovali velice kladně a vytvořila se příjemná pracovní atmosféra. Ve VV vytvářeli přáníčka ke Dni matek. Tyto zkušenosti žákům 9.A  určitě velice pomohou při studiu na SŠ.

Aktualizováno Čtvrtek, 07 Květen 2015 08:34
 
Výtvarná soutěž PDF Tisk Email
Napsal uživatel Marie Gintherová   
Úterý, 28 Duben 2015 11:27

Středisko ekologické výchovy Doris Šumperk vyhlásila výtvarnou soutěž ke DNI ZEMĚ na téma

VČELY

výtvarné soutěže se zúčastnila třída 3.B a 6.A v kategoriích I. stupně ZŠ  a II.  stupně ZŠ z každé kategorie byla vyhodnocena první tři místa

v kategorii I. stupně ZŠ se na 3 místě se umístila ADÉLA GALISOVÁ  3.B

Aktualizováno Úterý, 05 Květen 2015 19:42
 
Čtenářská dílna PDF Tisk Email
Napsal uživatel Marie Baslerová   
Sobota, 02 Květen 2015 12:55

Pro podporu čtenářské gramotnosti v 8.A a 9.A probíhá jednou týdně v literárních hodinách  Čtenářská dílna.  Žáci mohou prezentovat knihu, kterou přečetli. Vyprávějí, o čem kniha byla, co se jim líbilo, odpovídají na otázky kladené spolužáky. Vyplňují záznamové archy.

Cesta ke čtenářské gramotnosti vede přes čtenářství. Žáci, kteří pravidelně čtou, mají mnohem větší pravděpodobnost vzdělávacího úspěchu. Snažíme se o to, abychom naše žáky rozečetli a přivedli je k pravidelné četbě, protože tak můžeme výrazně ovlivnit i jejich celkové vzdělávací výsledky.

Dílnu čtení můžeme pro přehlednost rozdělit na aktivity před čtením, vlastní čtení a aktivity po čtení. Dílnu čtení obvykle zahajujeme ve výukovém kruhu. V kruhu si vysvětlíme práci, vysvětlíme si úkol, na který se žáci při vlastním čtení zaměří. V další části hodiny žáci pracují individuálně. Po stanovenou dobu čtou vlastní knihu. Poté si sdělují vzájemně osobní reakce na přečtenou část knihy, spolupracují při plnění čtenářských úkolů. Učí se diskutovat a prezentovat své názory.

Tyto prezentace přirozenou formou vzbuzují  zájem o četbu a  konkrétní knihy. Často si knihy zamlouvají a vzájemně půjčují či doporučují. Tyto hodiny jsou obohaceny vlastními prezentacemi žáků v digitalní podobě v PowerPointu. Zaměřují se na své oblíbené autory.

V některých vyučovacích hodinách jsou žáci rozděleni do skupin. Každá skupina obdrží pracovní list, přečtou si zadání a pracují dle pokynů. Kontrola je společná, děti konzultují své názory. Prohlubuje se týmová spolupráce. Žáci využívají Slovníky spisovné češtiny a mohou pracovat i v počítačové učebně, kde vyhledávají na počítači nejenom informace, ale i vytváří vlastní texty ve Wordu.

 

Aktualizováno Úterý, 05 Květen 2015 19:43
 
V. Měření účinnosti rychlovarné konvice PDF Tisk Email
Napsal uživatel Martin Havlíček   
Pondělí, 30 Březen 2015 00:00

Ve středu 25. března  2015  se 15 žáků devátých a osmých tříd zúčastnilo pátého projektového dne pro  podporu technického a přírodovědného vzdělávání v Olomouckém kraji.

První část proběhla v běžné učebně. Žáci si vyslechli zajímavou přednášku z jaderné fyziky - jaderné reakce a jejich využití. Na to navázalo téma urychlovačů částic a stavba urychlovače ITER v rámci celoevropského projektu.

Druhá část dopoledne byla opět v laboratoři. Tentokrát, zjišťovali žáci jednoduchým měřením účinnost rychlovarné konvice. Pomocí známé hmotnosti vody, její tepelné kapacity, doby ohřevu, změny teploty a štítkového příkonu rychlovarné konvice vypočítat její účinnost. Zjistili že vstupní údaj  rozsahu výkonu konvice značně ovlivňuje výsledek měření. Podle očekávání, zhoršovala účinnost vlivem úniku tepla vodní párou i dosažená teplota. Přesto si s úlohou poradili velmi dobře. Výsledný protokol zpracovali na tabletech a v papírové podobě.

Samo měření bylo zajímavé a jistě většinu zaujalo.

Aktualizováno Pondělí, 27 Duben 2015 12:53
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL